torsdag 1 september 2016

Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows


Jag har sett en film. Den andra av nya filmer om muterade ninjasköldpaddor. Nu har jag många frågor.

* Var det verkligen tillräckligt många som såg första filmen för att motivera en uppföljare? Den blev ganska unisont sågad trots allt. Eller är det så att den här filmen hände av bara farten?

* Vem är det egentligen meningen ska se de här filmerna? Barn? Kanske, men det är inte riktigt det tilltalet jag får? Nostalgiska unga vuxna? Finns de verkligen?

* Varför ser sköldpaddorna ut som en blandning av Schwartzenegger och dinosaurier? Varför har de massa hiphopbling på sig? Ska de inte vara ninjor?

* Varför är mitt ena finger svullet? Måste vara ett infekterat sår. Blä, Undrar om det blir var och grejer. Oj, förlåt, jag tappade tråden...

* Måste alla actionsekvenser vara utformade med syftet att göra mig så sjösjuk som möjligt?

* Varför ens försöka klämma in helvsnyftig tematik om ledarskap och brödraskap i en historia som handlar om att slåss mot en gris, en noshörning och en talande hjärna?

* Hur gör man för att få fler följare på Twitter egentligen? Är det ens något att sträva efter? Fasiken, nu tappade jag bort mig igen. Turtles var det...

* När kameran spänner i blicken i Megan Fox som om den vore en trettonårig grabb med råstånd i snickarbyxorna, är det då meningen att vi ska tolka det som ironiskt eller charmigt? För personligen känner jag mig bara smutsig efteråt. Så smutsig. Och inte på ett bra sätt.

* Kunde de inte ha kommit på en lite längre titel? "Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows" känns så kort och klatchigt på något sätt.

* Hur lyckades Laura Linney av alla människor hamna på rollistan i den här filmen?

* Kan vi inte en gång för alla komma överens om att vi har nåt peak dimensionsportal-öppnas-i-himlen-och-nu-måste-vi-stänga-den-innan-allt-liv-på-jorden-går-under? Snälla, snälla Hollywood. Som medlem av publiken säger jag till er att vi har nåt peak dimensionsportal-öppnas-i-himlen-och-nu-måste-vi-stänga-den-innan-allt-liv-på-jorden-går-under. Det måste finnas andra intrigmaskinerier än dimensionsportal-öppnas-i-himlen-och-nu-måste-vi-stänga-den-innan-allt-liv-på-jorden-går-under som ni kan använda. Det bara måste göra det.

* Om ni avslutar allt med att spela temalåten från den gamla tecknade TV-serien, är inte det att påminna mig om hur mycket jag hellre hade velat titta på den. Och då tycker jag inte ens om den gamla tecknade serien.

* Kommer jag få massa dödshot nu från arga sköldpaddsfans? (Klart jag inte får. Jag är ju inte tjej.)

Jag har sett en film. Jag har frågor. Frågor, frågor, utan svar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar